27 Temmuz, 2020

KIBRIS da ŞARKILARLA PSİKOLOJİK HARP Ve KURTULUŞ..

KIBRIS da ŞARKILARLA PSİKOLOJİK HARP
Ve
KURTULUŞ..

İngiliz’in KIBRIS da bulunan iki üssünden rahatsızlık duymayan Rumlar; güya ortak DEVLET'e hakim olmak ve ada da Müslüman TÜRKü bitirmek üzere Yunanistanla müşterek ARKRATİS planı uygulayarak vahşi soykırım işlediler.
Orta okulda iken KIBRIS Türklerinin sesi BAYRAK radyosundan ramazan Durmuş ile Hem ders çalışıyor hem de rahmetli Arif Durmuş ağbinin radyodan başta
"Uykuda mısın sevgili yarim uyan uyan
Aç pencereni göreyim yüzünü uyan uyan
Aman yar canım yar
Sabah olmadan aman uyan yar" diye acı acı türküler dinlerken
RUmlar da Hem Türkiye hem de Kıbrıs türkü ile Türkçe çaldıkları "bekledim de gelmedin" şarkısıyla güya dalga geçerek psikolojik harp yapıyordu..
Ve günü gelince de radyolarda "bu kadar yürekten çağırma beni Bir Gece Ansızın Gelebilirim " diyerek seslenerek MEHMETÇİK , Rumların en güvendiği alana çıkarma yapıyor, geçilemez denilen BEŞPARMAK dağlarını aşıyor idi.
O sıralar da bu garip ve arkadaşları ANGARA TREN GARINda , trene binerken halk, nede küçükler diyerek KIBRIS'a yollandığımızı sanıp hayır dua ve gözyaşları ile uğurluyorlardı.
Yüreğimizde Kıbrıs ve orada vatan için çarpışanlar olduğu halde KARARTMA yapılarak
Karamürsel deki kampa ulaşmamız için trenimiz batıya doğru yol alıyordu..
Rabbim tüm ŞEHADETE erenlerle birlikte Kıbrıs ŞEHİTlerimizin derecesini yüce eylesin..
Ve de tüm gazilerimize sağlık huzur içinde afiyetler versin...
.....
KAZIM SANRI nın derledği ve BAYRAK radyosundan dinleyerek fafızamıza nakşedilen ÇUKUROVA türküsünün sözleri şöyle:
Uykuda Mısın Sevgili Yarim
Uykuda mısın sevgili yarim uyan uyan
Aç pencereni göreyim yüzünü uyan uyan
Aman yar canım yar
Sabah olmadan aman uyan yar
Aman aman yar yar
Canım gülüm yar yar
Sabah olmadan aman uyan yar
Horozlar ötmeden gün ışımadan
Eller duymadan usul usul bana gel bana gel
Aman yar canım yar
Sabah olmadan aman uyan yar
Aman aman yar yar
Canım gülüm yar yar
Sabah olmadan aman uyan yar
..../////////////////////////////............
RUmların psikolojik harp için Çaldıkları
Yesari Asım ARSOY'a ait
BEKLEDİM DE GELMEDİN
ŞARKISININ SÖZLERİ
Bekledim de gelmedin
Sevdiğimi bilmedin
Bekledim de gelmedin
Sevdiğimi bilmedin
Göz yasimi silmedin
Hiç mi beni sevmedin
Soyle boyle hiç mi beni sevmedin
Soyle boyle hiç mi beni sevmedin
Bir öpücük ver bana
Yalvariyorum sana
Bir öpücük ver bana
Yalvariyorum sana
Beni kucaklasana kollarini açsana
Söyle böyle hiç mi beni sevmedin
Söyle böyle hiç mi beni sevmedin
İstanbul konağında
Beni var yanağında
İstanbul konağında
Beni var yanağında
Bir öpücük ver bana
Yalvarıyorum sana
Söyle böyle hiç mi beni sevmedin
Söyle böyle hiç mi beni sevmedin
Ve ÜMİT COŞKUN'a ait
BİR GECE ANSIZIN GELEBİLİRİM
Bu kadar yürekten çağırma beni
Bir gece ansızın gelebilirim
Bu kadar yürekten çağırma beni
Bir gece ansızın gelebilirim
Beni bekliyorsan, uyumamışsan
Sevinçten kapında ölebilirim
Beni bekliyorsan, uyumamışsan
Sevinçten kapında ölebilirim
Bir gece ansızın gelebilirim
Bir gece ansızın gelebilirim
Belki de hayata yeni başlarım
İçimde küllenen kor alevlenir
Bakarsın hiç gitmem, kölen olurum
Belki de seversin beni kim bilir
Bakarsın hiç gitmem, kölen olurum
Belki de seversin beni kim bilir
Bir gece ansızın gelebilirim
Bir gece ansızın gelebilirim
Kal dersen, dağlarca severim seni
Bir deniz olurum ayaklarında
Kal dersen, dağlarca severim seni
Bir deniz olurum ayaklarında
Aşk bu özleyiş bu, hiç belli olmaz
Kalbim duruverir dudaklarında
Aşk bu özleyiş bu, hiç belli olmaz…
..........///////////////////////
....
Not:
Kıbrıs harakatımızın yıl dönümünde
Türkçe yayınlatılan AVRUPA gazetesi

Görüntünün olası içeriği: şunu diyen bir yazı '20 TEMMUZ 1974 KIBRIS BARIŞ HAREKATI KUTLU OLSUN'

Hiç yorum yok:

kim nerde görmüş ise öyle bilir....... Necati Çavdar

  https://www.facebook.com/photo/?fbid=10155049048712700&set=a.10153847261797700 https://www.facebook.com/photo/?fbid=10150497860737700&...