2 yıl önce
Abdülhamid Vural
Bir neslin öncüsü, Dava ve aksiyon adamı Necip Fazıl, 25 Mayıs 1983'te hakka yürüdü. Saygı, rahmet ve minnet ile..
//////////////////////////////////////
Necip Fazıl Kısakürek
//////////////////////////////////////
9 yıl önce
Surda bir gedik açtık mukaddes mi mukaddes
Ey kahpe rüzgar artık ne yandan esersen es...
Necip Fazıl Kısakürek
9 yıl önce
Necati Çavdar bir not paylaştı.
Necati Çavdar bir not yayınladı.
lar.
Başta İçişleri Bakanı Prof. Beşir Atalay olmak üzere siyasiler, bürokratlar, akademisyenler, üniversite gençliği, kültür- sanat camiasından ve toplumun her kesiminden çok sayıda dinleyicinin ilgi ile takip ettiği panelin açış konuşmasını Server Vakfı Başkanı Ersönmez Yarbay yaptı.
SERVER VAKFI Başkanı Ersönmez YARBAY, kısa ve özlü konuşmasında “ 1975 Yılında Necip Fazıl, Ankara’da bir konferans verdi. O günlerde Kıbrıs gündemde idi. Necip Fazıl dedi ki; ‘Makarios Müslüman olsun Kıbrıs onun olsun..’ Necip Fazıl’ın bu sözü ile Müslümanlığın önemini anladım ” dedi.
Panelin oturum Başkanlığını yapan Server Vakfı Yönetim Kurulu Üyesi Av. Mehmet Ali BULUT; “Server Vakfı, fikir kaynağı bildiği Üstad’ı anmayı görev sayar. Necip Fazıl mücadele adamıdır. Üstad Necip Fazıl, yerli bir sestir” diyerek NecipFazıl Kısakürek’in “Anadolu’ya ruh aşılama” mücadelesine dikkat çekti.
Panelistlerden Prof. Dr. Ramazan KAPLAN; Necip Fazıl’ın şiirlerinde “Metafizik”olguyu irdeleyerek kendisinin “Kaldırımlar şiiri şairi olarak anılma yerine Çile şairi olarak anılmayı tercih ettiğini” söyledi. “Kaldırımlar şiiri Necip Fazıl için dönüşüm noktası” diyen Kaplan, “1928 de yazdığı kaldırımlar şiiri, O’nu zirveye taşıyan şiirdir. Kaldırımlar, Necip Fazıl şiirinin hangi yönde yol bulacağının da belirtisidir. Çile şiiri ise hayata bakışını ortaya koyar” dedi.
“Edebiyatın tüm sahalarında eserler veren Necip Fazıl’ın şiirlerinde zaman zaman fikri ve estetik sebeplerle değişiklik yaptığını “belirten Prof. İbrahim KAVAS, bu sayede Necip Fazılın şiirlerini ‘bir felsefecinin de bir helvacı çırağının da’ anlayabildiğinin altını çizdi.
Necip Fazıl’ın Türk şirini Geleneksel şiirle buluşturduğunu söyleyen Prof Turan KOÇ ise Necip Fazıl şiirlerinde “Ben” olgusunun öne çıkma sebeplerini anlatarak ”şiirlerinin teolojisini kendi yazan şairdir” diye konuşarak Necip Fazıl’ın şiirlerinde ki derinliklerden örnekler verdi.
Necip Fazıl’ı “Hecenin doruğu.. Heceyi en iyi kullanan şair” olarak niteleyen Yazar Selma GÜNAYDIN’da şiirlerinde kuvvetli “ben “vurgusunun eleştirildiğini ancak bunu onun hareketli, cazibeli, mücadeleci, zeki ve heyecanlı karakterinin gereği olarak anlamak gerektiğini “söyleyerek “ Necip Fazıl,Türkçesi güçlü, üslup sahibi.. Her bakımdan orijinal şairdir” değerlendirmesinde bulundu.
Panelde Feridun CESUR’un hazırladığı sinevizyon ile Necip Fazıl’ın hayatından kesitler verildi. Kızılcahamam İmam Hatip Okulu öğrencisi Asuman ARSLAN’da Necip Fazıl’ın şiirini seslendirerek dinleyicilere ayrı bir heyecan kattı.
Başta İçişleri Bakanı Prof. Beşir Atalay olmak üzere siyasiler, bürokratlar, akademisyenler, üniversite gençliği, kültür- sanat camiasından ve toplumun her kesiminden çok sayıda dinleyicinin ilgi ile takip ettiği panelin açış konuşmasını Server Vakfı Başkanı Ersönmez Yarbay yaptı.
SERVER VAKFI Başkanı Ersönmez YARBAY, kısa ve özlü konuşmasında “ 1975 Yılında Necip Fazıl, Ankara’da bir konferans verdi. O günlerde Kıbrıs gündemde idi. Necip Fazıl dedi ki; ‘Makarios Müslüman olsun Kıbrıs onun olsun..’ Necip Fazıl’ın bu sözü ile Müslümanlığın önemini anladım ” dedi.
Panelin oturum Başkanlığını yapan Server Vakfı Yönetim Kurulu Üyesi Av. Mehmet Ali BULUT; “Server Vakfı, fikir kaynağı bildiği Üstad’ı anmayı görev sayar. Necip Fazıl mücadele adamıdır. Üstad Necip Fazıl, yerli bir sestir” diyerek NecipFazıl Kısakürek’in “Anadolu’ya ruh aşılama” mücadelesine dikkat çekti.
Panelistlerden Prof. Dr. Ramazan KAPLAN; Necip Fazıl’ın şiirlerinde “Metafizik”olguyu irdeleyerek kendisinin “Kaldırımlar şiiri şairi olarak anılma yerine Çile şairi olarak anılmayı tercih ettiğini” söyledi. “Kaldırımlar şiiri Necip Fazıl için dönüşüm noktası” diyen Kaplan, “1928 de yazdığı kaldırımlar şiiri, O’nu zirveye taşıyan şiirdir. Kaldırımlar, Necip Fazıl şiirinin hangi yönde yol bulacağının da belirtisidir. Çile şiiri ise hayata bakışını ortaya koyar” dedi.
“Edebiyatın tüm sahalarında eserler veren Necip Fazıl’ın şiirlerinde zaman zaman fikri ve estetik sebeplerle değişiklik yaptığını “belirten Prof. İbrahim KAVAS, bu sayede Necip Fazılın şiirlerini ‘bir felsefecinin de bir helvacı çırağının da’ anlayabildiğinin altını çizdi.
Necip Fazıl’ın Türk şirini Geleneksel şiirle buluşturduğunu söyleyen Prof Turan KOÇ ise Necip Fazıl şiirlerinde “Ben” olgusunun öne çıkma sebeplerini anlatarak ”şiirlerinin teolojisini kendi yazan şairdir” diye konuşarak Necip Fazıl’ın şiirlerinde ki derinliklerden örnekler verdi.
Necip Fazıl’ı “Hecenin doruğu.. Heceyi en iyi kullanan şair” olarak niteleyen Yazar Selma GÜNAYDIN’da şiirlerinde kuvvetli “ben “vurgusunun eleştirildiğini ancak bunu onun hareketli, cazibeli, mücadeleci, zeki ve heyecanlı karakterinin gereği olarak anlamak gerektiğini “söyleyerek “ Necip Fazıl,Türkçesi güçlü, üslup sahibi.. Her bakımdan orijinal şairdir” değerlendirmesinde bulundu.
Panelde Feridun CESUR’un hazırladığı sinevizyon ile Necip Fazıl’ın hayatından kesitler verildi. Kızılcahamam İmam Hatip Okulu öğrencisi Asuman ARSLAN’da Necip Fazıl’ın şiirini seslendirerek dinleyicilere ayrı bir heyecan kattı.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder