28 Ekim, 2005

14 Mart 2005 Haber 7 com Yekta Güngör Özden bin pişman!

28 Şubat sürecinin hızlı isimlerinden, Anayasa Mahkemesi eski Başkanı Yekta Güngör Özden, samimi itiraflarda bulundu. Özden, Vural Savaş ve Osman Özbek için ne dedi?

14 Mart 2005 07:41 Bana parti kurdurup kendileri çekildiAnayasa Mahkemesi Başkanı olduğu dönemde 28 Şubatçılarla birlikte hareket eden Yekta Güngör Özden, emeklilik günlerindeki "Atatürkçü Düşünce Derneği (ADD) Başkanlığı" ve "2 yıllık siyaset denemesiyle" ilgili olarak çarpıcı itiraflarda bulundu. Özden, "2 yıllık siyaset dönemimde servetimi, sağlığımı saadetimi kaybettim. Başsavcılığa da bir telgraf çektim.. Üyeliği filan bıraktım. Bir yıl on gün oldu. Hiçbir ilişiğim kalmadı. Eşim ve dostlarım hariç Türkiye'de her şeyi terk ettim.. ADD Başkanlığı'nı bana zorla verdiler. 2 yılım ADD'de geçti, 20 yıllık ömrüm bitti. 2 milyonluk aidatını ödemeyen kişi, adam olamaz ki, Atatürkçü olsun!" dedi. Özden, Anayurt gazetesinden Necati Çavdar'a ilginç açıklamalar yaptı:"1979 yılında Anayasa Mahkemesi üyesiyken, lojmanıma kadar gelerek benim emekli olduğum zaman siyasete girmemi isteyenler, hatta emekli olmadan bırakıp, Halk Partisi'nin başına geçmemi isteyenler oldu. Açık söylüyorum. Bunlar eski milletvekilleri... Senatörler geldi. Kendilerine ?Hayır' dedim... Daha evvel Anayasa Mahkemesi'ne yeni üye olarak girmişken, 20 ay sonra ihtilal oldu. "ADD BAŞKANLIĞI'NI BANA ZORLA VERDİLER"  Aradan yıllar geçip ben emekli olunca.. Atatürkçü Düşünce Derneği Başkanlığı'nı bana zorla verdiler.. İstemedim. ?Bazı olumsuzluklar yaşanıyor, bunları ancak sen giderirsin' dediler.. Sizin tanıdığınız insanları söyleyeyim. Uluç Gürkan..Önder Sav.. Vural Savaş, profesörler.. Bunların içinde ADD'nin o zamanki üyeleri. Vali Aydemir Bey.. Hepsi.. Israr.. Israr.. Önce ?Evet' dedim. Sonra ?Hayır' dedim.. Bir hafta sonra yeniden ısrar ettiler. ?Evet' dedik.

."2 YILIM ADD'DE GEÇTİ 20 YILLIK ÖMRÜM BİTTİ!
"İki yıl o dernekte geçti. Yirmi yıllık ömrüm bitti.. Yaptığım çok güzel şeyler oldu. Şimdi yalancılar, çoğu inkâr ediyor. Subayların, hakim ve savcıların, öğretmenlerin bakanlıklarından izin almadan üye olmaları kararını çıkarttım. İki kapatılma davası vardı. Onları reddettirdim. Vilayetlerin ve kaymakamlıkların kapısı açıldı. Kız yurdu çalışmaya başladı.. Antalya, Kayseri, Bursa şubelerine bina satın aldık.. Düşünebiliyor musunz?Neler neler yapıldı.. Ama anlamadılar. Beni yordular.. Yıprattılar. ?Atatürkçülük rozette kalmış.. Lafta kalmış' dedim ve ayrıldım..""Ayda iki milyon lira ödentisini vermeyen adamlar, bana göre adam olmaz ki, Atatürkçü olsun.. Ayda bir milyon lira ödentisini vermiyor.. Böyle olanakla çalışacağıma bıraktım..

"SAVAŞ VE ÖZBEK PAŞA'NIN TALEBİYLE PARTİ KURDUK"

Hukuk Kurumu'na geçtim.. Orada da üstüme düşenleri yaptım.. ADD'de tüzük yenilendi. Hukuk Kurumu'nda da tüzük yenilendi.. Çağdaşlaştırdık. Güncelleştirdik. Salonlar.. Hepsi yapıldı, ayrıldık.. Hukuk Kurumu'na gitmeden.. Geliyorum.. Orada iki yıl kalıyorum. Israr ediyorlar. Bir daha olmuyorum. Baro Başkanlığı'nda da öyle yaptım, 1972-74. Bir daha olmadım.. ADD'de en çok oyu aldım. Genel başkan olmadım. Yönetimin arkasına geçtim.. Yürütme kurulunu bıraktım. Başkasına verdim.. Hukuk Kurumu'na ?Yine ol, olmam.' Geldik. Dediler ki, iki arkadaş, ismini de vereyim size. Vural Savaş'la Osman Özbek paşa.. Dediler ki, ?Efendim, Türkiye böyle gitmiyor.. Partileşmek lazım...' Lazım. Bunlar daha çok Halk Partisi'ne yakınlık duyan arkadaşlardı. İkisi de sevdiğim saydığım insanlardı.Ondan sonra ben bu işin, siyaset yoluyla çalışmanın bana uygun olmadığını söyledim. Gittiler geldiler, olmayınca.. Dediler ki, bir gün ikisi. Bir ikindi üzeri. ?Biz yarın Deniz Baykal'a gideceğiz.'Dedim ki, ?Hayırlı olsun. Ama sakın benim adımı götürmeyin. Benim böyle bir isteğim yok. Sizinle dostluğum, arkadaşlığım bozulmasın. Size hayırlı olsun' dedim..?Yani oraya girdiniz diye ilişkimiz bozulmasın' dedim. ?Siz oraya girersiniz, ben girmem.' Bir gün sonra geldiler.. Deniz Baykal'ın olumsuzluklarını anlatıp, Deniz Baykal'la bir şey olmayacağını.. Bakın, ayrıntı ile anlatıyorum.. Deniz Baykal'la bir şey olmayacağını, yeni bir parti kurulmasının gerekli olduğunu söylediler.Ben de kendilerine dedim ki.. ?Kuralım, muralım' dediler.. En nihayet.. Eski senatörler, milletvekilleri, belediye başkanları, emekli valiler, bakanlar dahil 357 kişiyi Dünya Ticaret Mekezi salonunda topladık.. Sekiz saat süren bir toplantı oldu.. Vural Savaş bey, toplantının başında ?Antalya'ya gideceğim' diye ayrıldı.Toplantının yönetimi bana kaldı. Ben, Sivas milletvekili eski meclis başkanvekili Mustafa Kemal Palaoğlu, Necdet Uğur'un milli Eğitim Bakanlığı zamanındaki Orta Öğretim Genel Müdürü Güler Tanyolaç.. Üçümüz.. Dedik ki, ?Halk Partisi'nde yoğunlaşma olsun.. Siyaset yapmak isteniyorsa, Deniz Baykal anlayışı ve yönetimi uzaklaştırılıp, gerçek, yarayışlı bir yönetim kurulmaya çalışılsın.. Yeni parti kurulmasın...' Tartışma, tartışma.. Bizim gibi ?Yeni parti kurulmasın' diyenlerin dışındakilerin oybirliği ile yeni parti kurulması kararı çıktı. Ben.. geciktirdim

."SAVAŞ GELDİ, ?BEN BU PARTİ İŞLERİNDE YOKUM ABİ' DEDİ"

Bakınız. O sırada, 2 Haziran 2002'de ADD'nin son genel kurulu. Tam ayrılıyorum.. Toplantıda kalp krizi geçirdim.. Ayakta alkışlanan bir konuşma yaptım.. Onbeş gün hastanede yoğun bakımda kaldım.. Yoğun bakımdan çıktım, ikinci gün Vural Savaş geldi.. Birinci gün Erdal İnönü ?geçmiş olsun'a geldi bana... Sadece dost ve babasının avukatıyım diye.. İkinci gün Vural Savaş geldi, dedi ki, "Abi ben bu... işlerde yokum' dedi.?Antalya' ya gittim şöyle oldu. İzmir'e gittim böyle oldu. Ben siyasete girmeyeceğim' dedi. ?Etmeyin kardeşim, millet size güvendi.. Biz seni genel başkan yapacaktık.. İşte.. Falan yok.' Ayrıldı.. Sırf Atatürkçüler dağıldı demesinler diye, beceremediler demesinler diye arkadaşların ısrarı üzerine genel başkanlık bana kaldı..""Mecburiyetten genel başkan oldum. Birbuçuk-iki yılda..Varlığım gitti.. Sağlığım gitti.. Saadetim sarsıldı.."

Vakit

Hiç yorum yok:

kim nerde görmüş ise öyle bilir....... Necati Çavdar

  https://www.facebook.com/photo/?fbid=10155049048712700&set=a.10153847261797700 https://www.facebook.com/photo/?fbid=10150497860737700&...