05 Nisan, 2019

"KAMAL", Mustafa Kemal iken 1333 - Tıraklı

http://www.tarakliajans.com/haber/16606-mustafa-kemal-pasanin-tarakli-ziyareti-fotografi

MUSTAFA KEMAL PAŞA'NIN TARAKLI ZİYARETİ FOTOĞRAFI

Mustafa Kemal Paşa'nın Taraklı ziyareti anısına çektiriliyor bu fotoğraf.
Fotoğrafın üzerinde ''Atatürk'ümüz İzmit'ten Ankara'ya dönerken Taraklı nahiyesinde dua ediyor. 22 Haziran 1922'' yazılı.
Eğitimci Yazar Ahi Naci İşsever'in ''Taraklı'' isimli kitabında Mustafa Kemal Paşa'nın Taraklı ziyareti sırasında taklar yapıldığı, her tarafın albayraklarla süslendiği, yol ayrımından Hacı Atıf'ın Hanına kadar yollara halılar döşendiği, Muhtar Emin Nuri'ye Taraklı'dan iki kişiyi sorduğu ve bunlarında Akif çavuş ve Hacı Atıf olduğu ve Taraklı'dan ayrıldıktan sonra çektiği telgrafta duygularını ''Kendi küçük gönlü büyük Taraklı'' diye ifade ettiği yazılıdır.

Mustafa Kemal Paşanın Başkomutanlık Meydan Muharebesinden (Büyük Taarrruz) çok kısa bir süre önce Taraklı ziyareti ile Taraklılıların da destek ve dualarını alması bu fotoğrafın önemini daha da artırmaktadır



///////////////////////////////


Necati Çavdar bir fotoğraf paylaştı.
"KAMAL", Mustafa Kemal iken
Yorumlar
  • Adnan Elver 1937 DE KİMECLİS KONUŞMASI VE DİĞER İNKAR CI KONUŞMALARINDAN SONRA TÖVBE ETİİĞİ PİŞMAN OLDUĞU YÖNÜNDERAHMETLİ DR EMİN ACARIN HACIBAYRAMDAKİ SOHBETİNE GELEN İSMİNİ HATIRLAMADIĞIM YAŞLI DR AMCA ANLATMIŞTII. ABLASI MAKBULA HANIMIN KIZ ARKADAŞI İMİŞ BERABER DOLMA BAHÇE SARAYINA HASTA İKEN ZİYARET ETMİŞLER MUSTAFA KEMALİN MAKBULE ÇOK HATA YAPTIM DEMİŞ ABLASI YAŞLI AMCAYA ANLATMIŞ O DA BİZE ORADA BULUNANLARA NAKLETTİ ANLATMIŞTI PİŞMANDI DEMİŞTİ SON NEFESTE NASIL GİTTİ ALLAH BİLİYOR....
    • Necati Çavdar Adnan bey , doğrusu ne bilmiyorum....Bildiğim ve gördüğüm o ki Dr. Emin Acar bey vefat edince Taputuna BAYRAK serdiler. O bayrak "özel" yerden geldi.... Allah, rahmet eyleye
      1
    • Adnan Elver DR Emin Acar amcamıza Allah rahmet eylesin sohbetlerinde zaman zaman bulunmuştum mustafa kemal konusunda sohbetlerinde genel olarak konuşulmazdı İSMİNİ ŞİMDİ HATIRLAYAMADIĞIM o yaşlı doktoru da orada bir kaç defa görmüştüm Emin Amcanın cenazsinde bulunamadım 2007- yada 2008 yıllarında da ZİYARETİNE GİTMİŞTİM ilginç bir olay oldu . dr Emin Acar burada sohbet ediyor ama öyle KERAMET EHLİ DEĞİL SIRADAN DEVLET İŞLERİNİ BİLEN DİNDAR YAŞLI BİR AMCA DİYE BİR KAÇ DEFA AKLIMDAN GEÇMİŞTİ.Akşam namazından sonra orada bulunan bir kaç arkadaşımıza bekleyin demişti yassı namazından sonra gidersiniz demişti yatsı namazından çıkınca bosnadan otobüslerle genç hafızlar gelmişti onları gördü bize hafızları çağırım çorba çay ikram edin demişti . BU ÇAY HAZIRLAMA ESNASINDA ALT KATTA MUTFAK OLARAK KULLANILAN KÜÇÜK BİR YERDE EMİN AMCA SADECE BANA KERAMETİNİ GÖSTERMİŞTİ KENDİSİ MİSAFİRLERLE BERABERDİ BENSE ALT KATDA İDİM SADECE BANA KERAMETİNİ GÖSTERMİŞTİ ..BAYRAK KONUSUNDA .daha önceden duymuştum. Devlet için çalışan devlet adamalarına özel bayrakdan gelir taputa örtülür diye DUYMUŞTUM. PATİŞAH TARAFTARLARINI SİNDİRMEK AMAÇLI BİR ÇOK SEVİLEN İTİBARLI KİŞİİ BİR BAHANE İLE HAKSIZCA ASILMIŞ....ATIF HOCA VE DİĞERLERİ İSTİKLAL MAHKEMELERİNDE HAKSIZLIĞA UĞRAYAN ŞEHİT EDİLENLER VAR DİYE KEL ALİ- KILIÇ ALİ VAR DİYE MİLLETE ZULUM YAPTILAR DİYE MİLLETİMİZİN İÇİNDE .Devlet içinde hainlik yapanlar VAR DİYE MİLLETİMİZE KARŞI DEVLETİMİZE KARŞI DÜŞMANLIK YAPMAK İÇİNDE BULUDUĞUMUZ GEMİYİ BATIRMAKTIR .. DEVLET MİLLETE HİZMET İÇİN VAR. .Allaha emanet ol.

Hiç yorum yok:

kim nerde görmüş ise öyle bilir....... Necati Çavdar

  https://www.facebook.com/photo/?fbid=10155049048712700&set=a.10153847261797700 https://www.facebook.com/photo/?fbid=10150497860737700&...