15 Nisan, 2019

OLİMPİYAT OYUNLARI NEDEN İCAT EDİLDİ

2 yıl önce
Mustafa Alım
1961 Kasım ayı Ankara Hukuk Fakültesi açılışı.. başbakan İ.İnönü, Çalışma Bakanı Ecevit ve Hukuk Fakültesi öğrencisi Ahmet Nedet Sezer (ecevit ile Mevhibe hanımın arasında

Necati Çavdar bir fotoğraf paylaştı.





2 yıl önce
Raci Durcan
OLİMPİYAT OYUNLARI NEDEN İCAT EDİLDİ
Yıllar önce bir gazetenin spor sayfasını okurken iri puntolarla sayfayı kaplayan şöyle bir başlık gördüm 'Afrika kupası rengarenk'.
Rengarenk dediği yerdeki resme bakıyorum; hepsi kapkara taraftarlar. Aralarında hiçbir fark yok. Birini diğerinden ayırt edecek belirti yok. Resim ne demek istiyor diye düşünürken taraftarların ellerinde salladıkları ülke bayraklarını kastettiğini anlıyorum.
Bir gazetenin bir kupaya bu gözle bakması ve böyle bir başlık kullanması beni çok düşündürmüştü. Benim de bir huyum: birşey aklıma takılınca onu çözmeden rahat edemem.
Sonra ingiliz yazar George Orwell'den bir spor karşılaşmasıının taraftarlar arasında yarattığı düşmanlığın boyutlarını öğrendim. O zaman anladım olimpiyat oyunların arkasındaki asıl oyunu.
İnsanlar arasındaki bölünmeyi tetikleyen temel faktör rekabettir. Spor kadar rekabet içeren başka hiç birşey yoktur. Spor demek; aşacak kimse kalmazsa kendi kendinizi yenmeniz demektir.
Olimpiyat ve diğer uluslararası karşılaşmaların tek amacı; fark ve farklı ülke yaratmaktır. Bu müsabakalarda sallanan farklı ülke bayrakları bu söylediğimin en büyük delilidir. Takım flamasından sonra ençok sallanan bayrak ülke bayrağıdır. Taraftar o an tam bir savaş psikolojisi içindedir.
Olimpiyat ve diğer tüm sportif müsabakaların gündemimizde bu kadar önemli yer tutmasını, Ana Kraliçemizin politikalarına borçluyuz. Bunu bilelim, her seyrettiğimiz müsabaka için kraliçemize minnet hissimizi eksik etmeyelim.

Hiç yorum yok:

kim nerde görmüş ise öyle bilir....... Necati Çavdar

  https://www.facebook.com/photo/?fbid=10155049048712700&set=a.10153847261797700 https://www.facebook.com/photo/?fbid=10150497860737700&...