02 Mart, 2020

“Charles André Joseph Marie de Gaulle” Ve "John Fitzgerald Kennedy" den BangaBandhu şeyh Mucibürrahman'a


Ankara çayyolunda bir bulvarın tabelası....İçinde bulunduğumuz zamana uyumlu...! !

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=2813041958772894&set=a.2653574154719676&type=3&theater&comment_id=2814230055320751&force_theater=1&notif_t=photo_reply&notif_id=1583151652262766

Fotoğraf açıklaması yok.

Tahsin Tanli 1920 -1975 yılları arasında yaşamış Bangladeş’in bağımsızlığı özgürlüğü için İngilizlere karşı mücadele etmiş Bangladeş’in İlk Başbakanlarından Hukukçu Siyasetçi Devlet Adamıymış


  • Tahsin Tanli 1920 -1975 yılları arasında yaşamış Bangladeş’in bağımsızlığı özgürlüğü için İngilizlere karşı mücadele etmiş Bangladeş’in İlk Başbakanlarından Hukukçu Siyasetçi Devlet Adamıymış.
    1
    Yanıt yaz...

  • Necati Çavdar Dünyanın her yerinde
    Bir şehre bulvar, cadde , sokak açılınca
    Ya o sırada ziyeret eden

    Ya da dostluğu umulan bir ülke lideri veya şehri ya da senbolik başka bir değerinin ismi verilerek dostluğu umulur.
    Yapmayın..
    Aklınızı izanınızı çalıştırın
    Simon bolivar
    General dögol
    Strazburg
    Paris
    Kenedi
    Nelson mandala ya da başka bir gavur adına verilen cadde isimleri
    olunca oluyorda
    Bir halkı müslüman üstelik sana hiç kılıç çekmemiş
    Vede istiklal savaşında östelik seni boğmaya , anadoludan sürmeye gelen haçlılara - ingilize- esir düşmüşken - işgal altında iken- bile sana elinde avucundakini yardım olarak göndemiş -iş bankasının sermayesi yapılarak CHPnin nemalandığı paralar oradan- bir mazlum halkın liderlerinden birinin ismi verilmiş..Ne var bunda?
    İla corç yada Hans mı olmalı..
    Senin adın nasıl, İslam dan esintiler akla getiriyor ise
    Bengal liderinin adı da öyle..
    Sanki içinde bulunduğun- yaşadığın toplumun isimleri inançlarından esintiler taşımıyor mu
    Ne bu kendi kültürüne düşmanlık
    Ne bu aşağılık kompleksi...
    Allah, akıl versin...
    2
    • Tahsin Tanli Necati Çavdar Kenan evrenin ismide cadde ve Sokaklardan kaldırılmıştı Kenan evrenin ismi kaldırılıyorsa bu simon kenedy falanda kaldırılmalı....
    • Necati Çavdar Onu tartışabilşrsiniz..Bir düşüncedir.
      Ancak


      BEngal halkının lideri "BANGABANDHU SEYH MUCIBURRAHMAN " ismine takIntı yap

      SİMON Bolivar Bulvarı (Çankaya)
      MAHAT Magandi Caddesi (Gaziosmanpaşa)
      CAN Fitzgerald Kennedy Caddesi (Gaziosmanpaşa)
      DÖ Gol Caddesi (Tandoğan)
      Bunları da görme..
      Bir halkın lideri olacak / olmuş kişiye
      Anası-babası
      Sana bana mı danışarak isim verecekti?
      Hans beğenmiyor diye MUSTAFA bey, Saniye ablamın koyduğu ismi mi silsin..
      Rahmetli Gülü bacının koyduğu Tahsin ismini ben beğenmiyorum diye, düşman mı olayım...?
      Birisi bir nedenle bir caddeye vemiş ise, semezsen geçmezsin o kadar..
      Efendim söylenişi zormuş..
      Sanki çankayanın göbeğinde yıllarca duran amerikan gavurunun ismi kolaymı söyleniyor?
      Üstelik Mustafa beyin sunuşu da ismin telafuzundan değil
      İsmin manasına takıp zamanın ruhuyla örtüştüğünü belirterek güya iktidara gönderme yapıyor..
      Ama bilmiyor ki tamda zamanın ruhuyla uyumlu
      Zira
      Amerikalısı
      İngilizi
      fransızı
      Seni esir etmek için çaba içinde iken ve de vatanını işgalederek parçalara bölerken
      Hint Müslümanları dediğimiz
      Timurhan, Babürşahın yetimleri ingiliz işgalinde ve zor şartlrda sana yardıma koşuyordu
      Ve göndrdikleri yardımı çoğunu RUSLAR iç edip az parçayı Mustafa Kemal'e teslim ediyor
      O da kalanla İŞBANKASINI kurarak
      Millete düşman oluşumun ete kemiğe bürünen teşkilatı CHP emrine veriyordu..
      Ordumuz,
      İngiliz, fransız, rus planlarını parçalamak için can atıp kan verirken
      Bizimkiler nelere kafa takmış..
      Esas yaramız bu...
      Dün , bu gün ve yarın, seni karşılıksız seven haklarla arayı açmak/açtırmak..
    • Tahsin Tanli Necati Çavdar Aslında bu isimlere fazla takılmamak gerektiğini düşünenenlerdenim bu dediğiniz yabancı isimlerin çoğunluğu Çankaya’daki Elçilikler bölgesindedir zannedersem yabancı temsilciliklere bir centilmenlik ve iyi niyet jesti olarak verildiğini düşünüyorum bunda bir art niyet aramanın pekte bir tutarlı yanı yok Sadece İngiliz Amerikalının ismi yok Tahran caddesinde var Bişkek caddeside var Arjantin caddeside var.
      1
    • Necati Çavdar Öyledir..
      O zaman niye BENGAL halkının liderine saygısızlık!!!
      Hem de bu zaman diliminde?
    • TC Mustafa Zor Necati Çavdar ağbim , gene herzamanki dilin ve uslupun'la maşallah döktürmüşsün..Ben bu tabelayı 7 yıl öncede paylaşmışım..Bangladeşin değerli bir şahsiyetine elbetde bizde saygı duyuyoruz.Ben burada ona herhangi bir eleştiri getirmiyorum ki..Benim bu yanlış yer seçimini eleştirmemin ne gibi aşağılık kompleksim olabilir.Hangi konuda benim böyle bir düşünce içerisinde olduğumu gördünüzde bu konuda olsun..Ben bu kadar uzun bir ismin artık bu kadar yoğun bir yerleşimin içinde olmasının uygun olmadığını göz önüne serdim.Orada herkesin bildiği Alaçaatlı cad. var , çoğu bunu cadde değil bulvar olarak biliyor..Bence bu isim yeni yapılan bir park'a verilebilir..Bundan en çok paket dağıtıcı plasiyerler ve posta çalışanları memnun olur.Söylem kolaylığından dolayı..Belkide çoktan değişmiştir , bilmiyorum...Her neyse bu vesileyle içinizde bana karşı ne varsa döktünüz ya , bir kez daha Teşekürler. ....Ben eğri ve yanlış olanları dile getirmeye devam edeceğim..Bu arada kopleks'lerimide bulmaya çalışacağım...neymiş bir bakayım.
      1
    • TC Mustafa Zor Necati Çavdar oooho sen herşeyi biribiryle karıştırmışsında karıştırmışsın...Tüm bunların bu tabelayla ne alakası var...Ben yeni neslin böyle uzun bir ismin telafuzuna hiç'de zorlanmayacağına , ortamın ve okul'lardaki eğitimde buna uyumlu olduğunu belirtmek istedim...siz almış nerelere getirmişsiniz...Bunu okuyanlarda sanır ki böyle isimler sadece biz de var...Yav bırakın bu kopleks'leri silkinin kurtulun.7 milyonluk Ankarada kaç sokağın , kaç cadden var Allah aşkına...Ben ismin yanlış yerde olduğunu , daha uygun , sık kullanılmayan yerlere verilebileceğini söylüyorum...Benim oturduğum İlçe (Kamen) Mersin Taşucu ile kardeş şehir uygulaması içinde.Burada Mersin sokak var...Dortmun'da onlarca sokak veya meydan ismi Türkçe...bunun konduğu yer önemli...biz bunu vurguluyoruz...sen getirmişsin nerelere bağlantı kurmuşsun , ne alaka anlamadım..
    • TC Mustafa Zor Necati Çavdar yav ne saygısızlığı.! ! Nereden çıkarttın ! anlamıyorum..Tamda bugünkü ortama uyuyor...Nasıl olsa okullarda Arapça , ağırlıklı derslerden olmadı mı..?
    • Necati Çavdar “Charles André Joseph Marie de Gaulle”
      Ve
      "John Fitzgerald Kennedy" hem anlam olarak hemde telefuz olarak yeter de artar..
      Hem de “zamanın ruhuna” uygun..
      Banga = Bengal
      Bandhu = Kardeş (ağbi)
      “Ata Türk “çok yakışır/yakıştırılır ama “Banga Bandhu = Bengal milletinin babası “ ismi yakışmaz…!
      Bir papazlık hiyaraşisi olan “Profesör”; yakışır..
      Ama
      Başkan, Hoca anlamına gelen “ŞEYH” yakışmaz..
      Haşa haşa “Rahman”
      ve de “mucip” hiç ama hiç yakışmaz
      Hele hele zamanın ruhuna çok aykırı olur..!
      Ama
      “Charles”….
      “André “..
      “Joseph …”
      “Marie “..
      “de Gaulle”

      "John”
      “ Fitzgerald”
      “Kennedy" ..
      Çok ama çok yakışır.. Hiçbir dini çağrışımda yapmaz…
      Üstüne birde “Simon” eklerseniz “ deymeyin keyfine ..
      Her ne ise..
      …………..
      198o ortaları idi ..
      Angara belediye başkanı Altınsoy..
      O yılarda Irak denen ve Saddam idaresindeki yer , petrol dolayısıyla paralı..
      Malum karşılıklı ziyaretler olur..
      O günlerde Angara Demetevler’deyiz..
      Ostim’e giden cadde yeni genişletilip bulvar yapılıyor.
      Bir baktık şatafat içinde resmi araçlar konvoy olmuş yol alıyor..
      Merakla millet bakıyor..
      Dediler ki Bağdat Belediye başkanı geçiyor.
      Tabi adam aynı zamanda Irak’ın başkentinin valisi… Yani parası bol olan Saddam’ın gözdesi..
      Şatafatıda ona uygun..
      Meğer Başkan Altınsoy davet etmiş..
      Ostim sanayi sitesini misafirine gösterecek..
      Ve birde baktık yeni açılan bulvarın adı; BAĞDAT bulvarı olmuş..
      Niye ki…
      Angara Belediye meclisi misafire cemile yaparak “Bağdat vali ve Belediye başkanı geçti” gerekçesiyle bulvara o ismi vermiş.
      Osim hala yerinde ..
      Geçen yıl Demetevler” de ki “Küçük Hırkalılar Derneği “nin yerine tabelasını takmak üzere İstanbul yolundan Demet’e geçerken o tabelayı görüp , birde hatıra resmi çekerek bu anımızı yazmıştım..
    Yanıt yaz...

  • TC Mustafa Zor Ben yazacak birşey bulamıyorum ! Çünkü tabela mecrasından çıktı..😪

/////////////////////////////////////////

Angara "başkent" yapılınca, İstanbuldaki elçilikler Kalenin dibini Işıklar caddasi civarını mesken tuttu.
Karşıda yeşil pencereli yer, Fransız sefareti ve
Dögol Angarayı ziyarete gelince pazar ayinine gittiği Angara proteston kilisesi.
Bu olaydan sonradır ki Türkiye başbakanlarıda camiye, cuma namazına gider oldular.
Zira o günün başvekili Süleyman Demirel," Laik Fransız Başkanı Dögol Kliseye gidiyor, laikliğe bişey olmuyorda biz cumaya gidince mi bişey olacak?"yolunda açıklama yapınca başta Milli Şef olamak üzere Laiklik dinine inannanlar susmak zorunda kaldılar..

Görüntünün olası içeriği: ağaç, gökyüzü, bitki ve açık hava
Yorumlar
  • Necati Çavdar Fransa eski Cumhurbaşkanı, Charles André Joseph Marie de Gaulle’ün (Dögol) başkent ziyaretinde dönemin Cumhurbaşkanı Cevdet Sunay’la birlikte 1969’da Ulus’ta vatandaşları selamlıyor.
    Hürriyet Gazetesi’nin dönemin genç foto muhabirlerinden Sökmen Baykara, Gaulle’ün ziyaretinden anları şöyle aktarıyor;
    “O zamanlar, başkente gelen önemli konuklar Esenboğa’dan üstü açık Cadillac marka bir araçla yola çıkarlardı. Bu kadar çok güvenlik önlemi de olmuyordu. Vatandaşları selamlayarak giderlerdi Çankaya Köşkü’ne kadar. Gaulle’de Esenboğa Havalimanı’na geldikten sonra üstü açık bir arabayla dönemin Cumhurbaşkanı Cevdet Sunay ile birlikte vatandaşları selamlayarak Başkent’e girdi. Kalabalıktan fotoğraf çekmekte zorlandığımı hatırlıyorum. Zaten yalnızca iki farklı noktada fotoğraf çekebildim diye hatırlıyorum.”
    FOTOĞRAFLARA ÖZEL MUAMELE
    O dönemde fotoğrafların gazetede yayınlanması için iletilmesinin de büyük bir sıkıntı olduğunu aktaran Baykara, “Şimdi işler çok kolay. Cep telefonu ile çektiği fotoğrafı aynı anda milyonlarca kişinin görebildiği bir sosyal paylaşım sitesinden yayınlayan bir nesile bunu aktarmak çok zor. Fotoğrafları çektikten sonra önemli gördüğüm için banyosunu özellikle kendim yaptım. Yine kart baskısını da yaptıktan sonra telephoto ile İstanbul’a gönderdim. Ardından da apar topar filmler, binanın önünde bekleyen taksi ile İstanbul’a yola çıktı” diye konuştu.

    https://www.hurriyet.com.tr/de-goll-boyle-geldi-22417750
    Görüntünün olası içeriği: bir veya daha fazla kişi, araba ve açık hava

Hiç yorum yok:

kim nerde görmüş ise öyle bilir....... Necati Çavdar

  https://www.facebook.com/photo/?fbid=10155049048712700&set=a.10153847261797700 https://www.facebook.com/photo/?fbid=10150497860737700&...